Zpět na výpis článků

Marketing

GA4 checklist pro 2024 - 1. díl

Heading 2

Heading

Heading 4

Heading 5
Heading 6

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.

Block quote

Ordered list

  1. Item 1
  2. Item 2
  3. Item 3

Unordered list

  • Item A
  • Item B
  • Item C

Text link

Bold text

Emphasis

Superscript

Subscript

Google Analytics 4 je tu s námi už nějakou dobu, opakování je ale matka moudrosti. Málokdo z klientů ví, jak si GA4 přizpůsobit bez znalosti kódu. Zkrátka, aby všecko prostě fungovalo dobře. A až se za další rok rozkoukáme, budeme vděční svému minulému já, že se můžeme dívat na relativně uspořádaná data.

Cíle a konverze

Nastavte si důležité věci jako konverze

Nejdůležitější akce na webu si nastavte jako konverze. Díky tomu využijete atribuční modely pro tyto důležité události.

4 kroky k nastavení konverzí

Jak: Administrátor > Zobrazení dat > Konverze -> zaškrtněte požadovanou událost, ze které chcete mít konverzi
Odkaz:
https://support.google.com/analytics/answer/9267568

Zapněte snadno automaticky sbírané události

Značka pro GA4 dokáže sbírat spousta událostí, aniž byste museli cokoliv složitě nastavovat. Tak toho využijte. Přehled možných událostí a jak to celé funguje, je zde: https://support.google.com/analytics/answer/9234069?hl=cs

4 kroky k nastavení sbírání událostí

Jak: Administrátor > Shromažďování dat > Datové streamy > Vylepšené měření
Odkaz:
https://support.google.com/analytics/answer/9234069?hl=cs

Zaměřte se na e-commerce události

Pokud provozujete e-shop nebo, investujete do reklamy, pak je nastavení je nutnost. Sledujte tržby, vyhodnocujete jednotlivé reklamní systémy a jejich přínos.

Kde e-commerce události nastavíte

Jak: Přes GTM, dataLayer a nebo jinak. Už je potřeba implementátora.
Odkaz:
https://support.google.com/analytics/answer/9267735?sjid=12181258951791641264-EU&hl=cs#online-sales

Vylaďte si vlastní eventy a dimenze

Když základní události nestačí a potřebujete si měřit něco na víc, tak přichází na řadu úprava na míru. A konfigurovat si můžete jak dimenze, tak samotné události.

Nezapomeňte na 2 roviny:

  • implementační - musíte nastavit systém, aby se to do GA vůbec posílalo
  • „registrační“ - vlastní metriky, parametry uživatelů a událostí v rozhraní musíte v GA4 „registrovat“. Tím vlastně dáte požehnání, že je chcete do uživatelského rozhraní dál posílat.

Dimenze

  • rozumějte tomu, že se jedná o parametr -, jakousi dodatečnou informaci o uživateli, události a nebo produktu na e-shopu.

Metriky

  • to, co chcete počítat  - tedy číselný počet o uživatelích, událostech, atd. Upravit si můžete:some text
    • vypočítané metriky - prostě si mezi sebou propočítáte to, co už máte
    • vlastní metriky - když si třeba z kombinace vlastní události s konkrétním parametrem chcete vytvořit úplně samostatnou metriku
Jak: Administrátor > Zobrazení dat > Vlastní definice
Odkaz: https://support.google.com/analytics/answer/14240153?hl=cs / https://support.google.com/analytics/answer/2709829 

Přidejte custom dimenzi search_term

Pokud si chcete upravit report pro zjištění, jak se na vašem webu nebo e-shopu vyhledává, doporučujeme: 

  • upravit vyhledávání - ověřit, že máte správný parametr,
  • měřit jednotlivé události hledání,
  • měřit zobrazení vyhledávacích výsledků - budou vás totiž zajímat i ty výsledky, které zobrazily 0 výsledků

Jak máte postupovat 

  1. Nastavení parametru pro vyhledávání: Administrátor > Shromažďování dat > Datové streamy > Vylepšené měření > Vyhledávání na webu > Zobrazit rozšířená  nastavení
  2. Implementace - posílejte si událost “search” - vizte dokumentaci
  3. A nastavte si libovolné parametry, které si pak „registrujete“ jako vlastní dimenzi

Odkaz: https://www.optimizesmart.com/how-to-set-up-site-search-tracking-in-ga4/

Přidejte si konverzní poměr

Konverzní poměr - základní to metrika, na kterou jsme byli Google Analytics Universal zvyklí. A oni ji dali pryč. Ale k dispozici je. Jen si stačí upravit reporting, přidat si ji do sloupců a upravený přehled uložit.

Odkaz: https://www.analyticsmania.com/post/conversion-rate-in-google-analytics-4/

Bonus: Dokumentujte

Doporučené články

zavřít