Zpět na výpis článků

Marketing

GA4 checklist pro 2024 - 1. díl

Stanislav Lang
Projektový manažer
Zveřejněno:
12.8.2024

Cíle a konverze

Nastavte si důležité věci jako konverze

Nejdůležitější akce na webu si nastavte jako konverze. Díky tomu využijete atribuční modely pro tyto důležité události.

4 kroky k nastavení konverzí

Jak: Administrátor > Zobrazení dat > Konverze -> zaškrtněte požadovanou událost, ze které chcete mít konverzi
Odkaz:
https://support.google.com/analytics/answer/9267568

Zapněte snadno automaticky sbírané události

Značka pro GA4 dokáže sbírat spousta událostí, aniž byste museli cokoliv složitě nastavovat. Tak toho využijte. Přehled možných událostí a jak to celé funguje, je zde: https://support.google.com/analytics/answer/9234069?hl=cs

4 kroky k nastavení sbírání událostí

Jak: Administrátor > Shromažďování dat > Datové streamy > Vylepšené měření
Odkaz:
https://support.google.com/analytics/answer/9234069?hl=cs

Zaměřte se na e-commerce události

Pokud provozujete e-shop nebo, investujete do reklamy, pak je nastavení je nutnost. Sledujte tržby, vyhodnocujete jednotlivé reklamní systémy a jejich přínos.

Kde e-commerce události nastavíte

Jak: Přes GTM, dataLayer a nebo jinak. Už je potřeba implementátora.
Odkaz:
https://support.google.com/analytics/answer/9267735?sjid=12181258951791641264-EU&hl=cs#online-sales

Vylaďte si vlastní eventy a dimenze

Když základní události nestačí a potřebujete si měřit něco na víc, tak přichází na řadu úprava na míru. A konfigurovat si můžete jak dimenze, tak samotné události.

Nezapomeňte na 2 roviny:

  • implementační - musíte nastavit systém, aby se to do GA vůbec posílalo
  • „registrační“ - vlastní metriky, parametry uživatelů a událostí v rozhraní musíte v GA4 „registrovat“. Tím vlastně dáte požehnání, že je chcete do uživatelského rozhraní dál posílat.

Dimenze

  • rozumějte tomu, že se jedná o parametr -, jakousi dodatečnou informaci o uživateli, události a nebo produktu na e-shopu.

Metriky

  • to, co chcete počítat  - tedy číselný počet o uživatelích, událostech, atd. Upravit si můžete:some text
    • vypočítané metriky - prostě si mezi sebou propočítáte to, co už máte
    • vlastní metriky - když si třeba z kombinace vlastní události s konkrétním parametrem chcete vytvořit úplně samostatnou metriku

Jak: Administrátor > Zobrazení dat > Vlastní definice
Odkaz: https://support.google.com/analytics/answer/14240153?hl=cs / https://support.google.com/analytics/answer/2709829 

Přidejte custom dimenzi search_term

Pokud si chcete upravit report pro zjištění, jak se na vašem webu nebo e-shopu vyhledává, doporučujeme: 

  • upravit vyhledávání - ověřit, že máte správný parametr,
  • měřit jednotlivé události hledání,
  • měřit zobrazení vyhledávacích výsledků - budou vás totiž zajímat i ty výsledky, které zobrazily 0 výsledků

Jak máte postupovat 

  1. Nastavení parametru pro vyhledávání: Administrátor > Shromažďování dat > Datové streamy > Vylepšené měření > Vyhledávání na webu > Zobrazit rozšířená  nastavení
  2. Implementace - posílejte si událost “search” - vizte dokumentaci
  3. A nastavte si libovolné parametry, které si pak „registrujete“ jako vlastní dimenzi

Odkaz: https://www.optimizesmart.com/how-to-set-up-site-search-tracking-in-ga4/

Přidejte si konverzní poměr

Konverzní poměr - základní to metrika, na kterou jsme byli Google Analytics Universal zvyklí. A oni ji dali pryč. Ale k dispozici je. Jen si stačí upravit reporting, přidat si ji do sloupců a upravený přehled uložit.

Odkaz: https://www.analyticsmania.com/post/conversion-rate-in-google-analytics-4/

Bonus: Dokumentujte

Doporučené články